nieuws

Mensen maken het verschil

Leen Martens18 maart 2021
Synergie Trends Gazellen Genomineerd
Door een wendbare strategie en gespecialiseerde afdelingen groeide Synergie uit tot een van de grote dienstverleners in uitzendarbeid in België. CEO Jan Verbeke is klaar voor een digitale én vooral menselijke toekomst.

Synergie Belgium, deel van de Franse hr-groep Synergie, is sinds 1998 actief in België en hoort inmiddels tot de top 10 uitzendkantoren. “In 15 jaar zijn we verdrievoudigd in omzet. Dat dankzij een brede marktbenadering en aangepaste focus d.m.v. gespecialiseerde afdelingen – Interim (arbeiders), Careers (bedienden), Construct (bouw) en S&you (rekrutering en selectie). En sinds vorig jaar ook een aparte benadering voor kmo’s en grote bedrijven.” Momenteel telt het bedrijf meer dan 400 collega’s in 70 kantoren en in-house teams bij bedrijven. Synergie heeft de coronacrisis goed doorstaan en in 2021 verwacht het bedrijf terug op het niveau van 2019 te staan. De echte sleutel tot succes? “Jezelf wendbaar opstellen en constant in vraag blijven stellen,” aldus Jan Verbeke.


Maatwerk en digitalisering

“Of je nu een kmo bent of een grote onderneming. Of het nu gaat om de zoektocht naar 1 werkkracht of 100 arbeiders. Ons team gaat telkens uit van een persoonlijke aanpak op maat”. In een krappe arbeidsmarkt is snelle én kwalitatieve matching prioriteit. Deze match gebeurt bij Synergie niet enkel op competenties en cv, maar ook op attitude en persoonlijkheid.

Synergie investeert voortdurend in digitalisering en nieuwe diensten om aan de noden van de markt tegemoet te komen. “Door zo veel mogelijk administratieve en operationele zaken te automatiseren, kunnen onze consultants zich meer focussen op de persoonlijke dienstverlening naar klant en kandidaat.” Daarnaast is ook de manier van rekruteren en solliciteren in volle transformatie. Enkele innovaties zijn online personeelsverwerking, digitale screenings, onboarding- en evaluatieplatformen, planningstools, kandidaten livestreams, … 


Happy humans, better business

“De uitzendsector blijft een sector van mensen. Een portie EQ en een luisterend oor, kunnen we vooralsnog, en gelukkig maar, niet digitaliseren.” Daarom zet Synergie veel in op het werkgeluk en de ontwikkeling van haar medewerkers. Want gelukkige werknemers zijn nu eenmaal productiever. Dit door fysieke opleidingen en e-learnings, ’s-energiegeprekken’, individuele coaching-on-the job tot een volwaardige Sales Academy. En een beetje fun is bij Synergie nooit ver weg. “De ‘new way of working’ met op afstand werken en een individueel mobiliteitsplan is ondertussen ook helemaal geïntegreerd in onze werking.” 


Artikel verschenen in Trends Magazine n.a.v. nominatie Trends Gazellen 2021 voor grote groeibedrijven in Antwerpen. 

Andere blogposts die jou misschien interesseren

Teaser Mobile School
nieuws 28 februari 2024

Synergie steunt opnieuw Mobile School: zesde sponsorship in twee jaar tijd

Synergie blijft zijn steun betuigen aan Mobile School, een organisatie die zich ...

veilig fietsen
tips 23 januari 2024

8 tips voor een veilige rit met je fiets en elektrische step

Het natte winterweer is in het land en de ochtenden en avonden zijn donker. In d...

flexijobs 2024
nieuws 18 januari 2024

Wijzigingen flexijobs vanaf 1 januari 2024 op een rij

Sinds 1 januari 2024 is er een nieuwe uitbreiding van de flexi-job sectoren én z...