U bent hier

Je arbeidscontract elektronisch ondertekenen

Esigning contracten

Wist je dat het tekenen van je contracten in de toekomst veel eenvoudiger wordt? Vanaf 1 oktober kan je van thuis uit je interimcontract ondertekenen.

Hieronder vind je alle stappen om zelf aan de slag te gaan met je Adminbox of download onze handleiding in pdf.

Stap 1: Activatiemail

Vanaf 1 oktober 2016 ontvang je een e-mail met het bericht dat er een contract klaarstaat ter ondertekening.

Is het je eerste elektronische contract, klik dan op “activeer Adminbox”. Als je al een account zou hebben, klik je op “Log Aan” en ga je naar stap 3.

Hieronder vind je een voorbeeld van zo’n activatiemail.

activatiemail esigning

Stap 2: Aanmaken account Adminbox

Voor de aanmaak van je account heb je een login en paswoord nodig. Je login is je e-mailadres. Je zal zelf een paswoord moeten kiezen voor de toegang naar je Adminbox.

Adminbox

Stap 3: Adminbox taken

Eens in de Adminbox, zie je bovenaan op de oranje balk “Documenten” en “Taken”. Je klikt bovenaan in de oranje balk op “Taken” om de ongetekende contracten te zien.

Je klikt op “ondertekenen” naast je contract.

Adminbox- taken

Stap 4: Ondertekenen

Hier kan je het contract tekenen:

  1. ofwel met de eID (hiervoor heb je de pincode van je eID nodig)
  2. ofwel met een persoonlijk paswoord (mandaat)

Ondertekenen met eID spreekt voor zich: identiteitskaart in de kaartlezer steken, pincode van de identiteitskaart ingeven en de overeenkomst wordt ondertekend. Met een paswoord tekenen is het gemakkelijkst. Om je eigen paswoord te krijgen, moet je éénmalig een mandaat aanmaken. Volg hiervoor stap 5 tot en met stap 10.

Adminbox- Ondertekenen met paswoord

Stap 5: tekenen met een paswoord = eerst mandaat aanmaken

De eerste keer dat je klikt op de knop “onderteken met paswoord” (zie stap 4), krijg je onderstaand scherm te zien. Klik op “ maak uw mandaat aan”.

Adminbox - mandaat aanmaken

Stap 6: Aanmaken mandaat met eID of met een pincode

Je moet kiezen of je het mandaat wilt aanmaken met de eID of met een pincode.

Keuze 1:

  • eID: je kiest de eerste optie “ik onderteken met mijn eID-kaart”, identiteitskaart in de kaartlezer, pincode van de identiteitskaart ingeven en klaar. Het mandaat is aangemaakt.

Keuze 2:

  • Pincode: je kan ook kiezen om een mandaat aan te maken met een pincode. Deze pincode zal je ontvangen via email of via sms. In dit voorbeeld gaan we de code via email vragen. Kies “Ik onderteken met een code die ik via email ontvang...”en klik op “volgende”

Adminbox - tekenen met pincode

Stap 7: Pincode voor mandaat

Door te kiezen voor “ik onderteken met de pincode die ik in mijn mailbox vind”, zal je automatisch een e-mail krijgen met een pincode. Een voorbeeld van deze e-mail zie je hier onderaan.

Mail met pincode mandaat

Stap 8: Invullen van de pincode voor aanmaak mandaat

Je hebt gekozen om een mandaat te ondertekenen met pincode. Je kreeg deze code in een afzonderlijke e-mail. Je vult de verkregen code in en drukt op "OK".

Adminbox - pincode ingeven

Stap 9: Kies nu je persoonlijk paswoord

Je krijgt eerst nog de vraag hoe je gewaarschuwd wilt worden van elk nieuwe arbeidscontract. Kies voor e-mail of sms. Tenslotte kies je een wachtwoord dat je vanaf dan zal gebruiken om je contracten te tekenen.

Nu klik je onderaan rechts op "Volgende". Dit wachtwoord is 1 jaar geldig voor de volledige uitzendsector en voor eender welk uitzendkantoor.

Adminbox - wachtwoord kiezen

Stap 10: Bevestiging van het mandaat

Je krijgt een document met alle details van het mandaat. Je kan dan rechts onderaan op “ondertekenen” klikken. Nu ben je klaar om in de toekomst al je contracten te ondertekenen met je gekozen paswoord en zal je de stap 2 tot en met stap 10 niet meer moeten herhalen.

Adminbox- mandaat

Stap 11: Tonen van het contract en ondertekenen

Je komt terug op het scherm dat je ook te zien kreeg in stap 3. Hier kan je steeds opnieuw de keuze maken tussen ondertekenen met eID en ondertekenen met het paswoord dat je zopas hebt aangemaakt.

Wij raden je aan om te kiezen voor het ondertekenen met paswoord. Je klikt hiervoor op de knop “ondertekenen met paswoord”.

Adminbox- Ondertekenen met paswoord

Stap 12: Ondertekenen met paswoord

Je moet alleen nog het persoonlijk paswoord invullen. Daarna klik je op “Teken met eigen paswoord.”

Adminbox- paswoord invullen

Stap 13: Getekende contracten in archief

Het contract is nu succesvol getekend en zal overgemaakt worden aan het uitzendkantoor.

Adminbox-archief

Stap 14: Raadplegen van reeds getekende contracten

Je kan op elk moment je getekende contracten bekijken in je Adminbox onder het tabblad "documenten". Alle uitzendcontracten van alle uitzendkantoren komen in dezelfde Adminbox.

Adminbox - raadplegen